Vezi produse din aceeasi categorie
Ghid de educație fizică
OBIECTIVELE URMĂRITE:
Obiective-cadru:
• Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de bază si utilitar-aplicative;
• Stimularea calităților intelectuale, de voință si afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însușite;
• Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pentru menținerea stării de sănătate.
Acest produs nu mai este la vanzare
Pret cu TVA inclus
Produs momentan indisponibil
Cod produs: 152
Descriere
OBIECTIVELE URMĂRITE:
Obiective-cadru:
• Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de bază si utilitar-aplicative;
• Stimularea calităților intelectuale, de voință si afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însușite;
• Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pentru menținerea stării de sănătate.
Obiective de referință:
• Să fie capabil să execute miscări motrice de bază: mers, alergare, sărituri, rostogoliri, cățărări etc.: Execută corect mișcările motrice de bază.
• Să cunoască și să aplice regulile de igienă referitoare la echipament; cunoaște și folosește echipamentul specific la activitățile de educație fizică; Respectă regulile de igienă individuală si colectivă.
• Să cunoască si să aplice reguli de igienă referitoare la efortul fizic: nu aleargă cu gura deschisă; își verifică ținuta vestimentară și starea fizică generală înainte de începerea activității; nu bea apă imediat după efort; inspiră pe nas si expiră pe gură; recurge la exerciții de respirație după o perioadă de efort prelungit.
• Să-și formeze o ținută corporală corectă (în poziția stând, șezând si de deplasare; cunoaște schema corporală; răspunde motric la o comandă dată; execută corect mișcările diferitelor segmente ale corpului; respectă poziția corectă pentru comenzile: „Drepți!”, „Pe loc repaus!”, „La stânga!”, La dreapta!”... Respectă poziția corectă a corpului și a segmentelor acestuia pentru comenzile de mers, alergare (obișnuit și în diferite variante) etc.
• Să perceapă componentele spațio-temporale (ritm, durată, distanță, localizare): se raportează la un reper dat; își coordonează mișcările cu ritmul solicitat de educatoare; execută exerciții de dezvoltare fizică generală cu măsurarea timpilor/cu repere spațiale.
• Să fie apt să utilizeze deprinderile motrice însusite în diferite contexte: se joacă (utilizând corect mișcările și regulile) jocuri de mișcare pentru copii, adecvate temei studiate; execută corect acțiunile motrice învățate în condiții variate, cât mai aproape de situațiile reale; parcurge o distanță scurtă din ce în ce mai repede; depune efort pe durată de timp din ce în ce mai mare; manifestă progresiv capacitatea de a executa corect un exercițiu fizic în număr crescut de repetări; execută acțiuni motrice cu grad de complexitate din ce în ce mai mare, cu si fără obiecte (minge, săculeț cu nisip, coardă etc.).
• Să se folosească de acțiunile motrice învățate pentru a exprima sentimente și/sau comportamente, pentru a răspunde la diferiți stimuli (situații), la diferite ritmuri: exprimă stări afective sau comportamente, folosindu-se de mișcare; se exprimă într-un limbaj adecvat, atunci când i se cere să relateze ce s-a întâmplat cu propriul corp în timpul activității.
• Să manifeste în timpul activității atitudini de cooperare, spirit de echipă, de competiție, fair-play: respectă regulile stabilite de comun acord în cadrul grupului; participă activ (în spiritul jocului) și își aduce contribuția la reușita echipei.
CUPRINS
Cuvânt de început... 3
Obiectivele urmărite... 5
Deprinderi de bază și aplicativ-utilitare... 6
Deprinderi motrice de bază... 9
Grupa mică... 15
Elemente specifice unor probe si ramuri sportive... 20
Grupa mijlocie... 21
Elemente specifice unor probe si ramuri sportive... 30
Grupa mare... 30
Elemente specifice unor probe si ramuri sportive... 40
Planificare orientativă a activităților de educație fizică... 41
Jocuri de educație fizică... 49
Jocuri pentru dezvoltarea deprinderilor motrice de bază... 50
Jocuri liniștitoare pentru revenirea organismului la normal... 54
Proiect de activitate (I)... 56
Proiect de activitate (II)... 59
Proiect de activitate (III)... 62
Proiect de activitate (IV)... 65
Bibliografie... 71
Caracteristici
FORMAT | A4 |
CONȚINUT | 72 pag. |